Przebudowa Ostrowieckiego Browaru Kultury zyskała uznanie wśród kapituły Ogólnopolskiego Konkursu Modernizacja Roku & Budowa XXI w. W tym roku do konkursu zgłoszono ponad 320 obiektów z całej Polski. Do ścisłego finału zakwalifikowano 64 obiekty. Warto przypomnieć, że w roku 2019 Otwarte Baseny na Rawszczyźnie zyskały uznanie kapituły i zdobyły pierwszą nagrodę i tytuł Modernizacji Roku 2018r.
Rozstrzygnięcie tegorocznej edycji powinno nastąpić na przełomie września i października 2020r. Do tego czasu komisja konkursowa będzie wizytować wszystkie finałowe obiekty. W tym czasie trwa także, niezależne od opinii kapituły, głosowanie internetowe o nagrodę internautów. Głosować można raz dziennie, wystarczy jedynie podać adres e-mail oraz imię i nazwisko, a potem potwierdzić oddanie głosu w otrzymanej wiadomości. Głosowanie trwa do 3 sierpnia 2020r. do godz. 12.00.
Mieszkańcy Ostrowca Świętokrzyskiego to bardzo aktywni internauci, o czym sam niejednokrotnie się przekonałem. Pamiętam dyskusję w mediach społecznościowych nad „rawką” i później OBK, w której brało udział tysiące osób i wiele z pomysłów tam podrzuconych pojawiło się później w projekcie budowlanym. Teraz liczę, że równie skutecznie uda nam się przegłosować Ostrowiecki Browar Kultury w konkursie stworzonym przez kapitułę ogólnopolskiego konkursu. – mówi prezydent Jarosław Górczyński
Link do głosowania:
http://www.modernizacjaroku.org.pl/pl/edition/1691/object/1737/ostrowiecki-browar-kultury
Ostrowiecki Browar Kultury ma swój logotyp. W dniu dzisiejszym nastąpiła jego oficjalna prezentacja. Nowy znak odwołuje się do historii obiektu, kultury, architektury, sztuki, typografii, teraźniejszości i przyszłości. Litera O nawiązuje do wizerunku drzwi wejściowych, B do kadzi piwnej, a K to widok budynku z lotu ptaka. Każda z instytucji znajdujących się w Ostrowieckim Browarze Kultury czyli Miejskie Centrum Kultury, Miejska Bibliotek Publiczna oraz Biuro Wystaw Artystycznych będzie posługiwała się spójnym logotypem w różnych wariantach kolorystycznych.
– Dzięki odpowiedniemu dobraniu kolorów uda się zamarkować strefy działalności instytucji kultury. Niebieski – kojarzący się z książką – kolor, zarezerwowaliśmy dla Miejskiej Biblioteki Publicznej, kolor fioletowy będzie się kojarzył z częścią artystyczną reprezentowaną przez Biuro Wystaw Artystycznych, a pomarańczowy – kojarzony z Ostrowcem – przypadł Miejskiemu Centrum Kultury – wyjaśniał dyrektor Kowalczyk.
– Musimy się chwalić tym co najlepsze, musimy naszym mieszkańcom i naszym gościom pokazywać, że mamy w Ostrowcu obiekt mieszczący pod swoim dachem trzy instytucje kulturalne. Teraz także te instytucje znalazły się pod wspólnym logiem Ostrowieckiego Browaru Kultury, obiektu w którym skupia się wszystko co najlepsze w kulturze – mówił dziś prezydent Jarosław Górczyński i dodał, że w połączeniu z wydarzeniami kulturalnymi logotyp będzie stanowił ważny element promocji Ostrowieckiego Browaru Kultury i samego miasta.