Jakie konkretne zalety niesie ze sobą dobrze prowadzona kampania reklamowa w internecie? Warto przyjrzeć się temu zagadnieniu bliżej, aby zobaczyć jakie konkretne korzyści przyniesie ze sobą skutecznie prowadzona tego typu promocja firmy. Warto też zauważyć, że strony internetowe, takie jak na przykład katalog stron w znacznym stopniu poprawiają jakość tego typu promocji.
Nieograniczony zasięg
Reklama w internecie nie ma jakichkolwiek granic – może docierać do osób z całej Polski, a także sięgać do najdalszych zakątków świata. Oczywiście, aby ukierunkować reklamę na zagraniczne kraje potrzeba stworzyć odpowiedni przekaz. Istotą jest jednak to, że skala globalna pozwala na wygodny dobór grupy docelowej. Łatwo jest także docierać do osób, które będą autentycznie zainteresowane konkretnymi produktami lub usługami.
Elastyczność
Promocja w internecie jest bardzo elastyczna. Co to właściwie oznacza? W gruncie rzeczy pozwala to na szybką zmianę kampanii reklamowej i dostosowanie jej do zmieniających się potrzeb odbiorców. Po co więc inwestować niepotrzebnie ogromne kwoty w reklamę, która się nie sprawdza? Wystarczy szybko zmienić jej format, zasięg lub całkowicie zmienić jej kontekst.
Niska cena
Koszty wydawane na promocję w mediach takich jak telewizja, prasa czy też radio są dla wielu firm sporym wydatkiem, a bywa i tak, że mogą być po prostu nieosiągalne w dłuższej perspektywie czasu. Reklama internetowa jest względnie tania i bardzo różnorodna. W prosty sposób można znaleźć wiele różnorakich sposobów na to, aby trafić do konkretnych odbiorców z wybranym przekazem reklamowym. Niskie koszty oznaczają również to, że jest mniejsze ryzyko związane z niepowodzeniem – w przypadku jeśli dany format reklamy się nie sprawdza to nie ma potrzeby, aby wykupować długoterminowy format takiej reklamy.