19-letnia mieszkanka Ostrowca Świętokrzyskiego chciała zarobić wystawiając na sprzedaż telefon komórkowy na jednym z portali ogłoszeniowych. Podczas realizacji transakcji kupna – sprzedaży młoda mieszkanka naszego miasta udostępniła dwa kody BLIK. Oszust zamiast zapłacić za urządzenie wypłacił z jej konta pieniądze w kwocie ponad 750 złotych.

W miniony piątek tj. 5 stycznia br. do ostrowieckiej komendy zgłosiła się 19-latka. Kobieta poinformowała mundurowych, że padła ofiarą oszustów. Z przekazanych przez nią informacji wynikało, że na jednym z portali społecznościowych wystawiła do sprzedaży swój telefon komórkowy o wartości 1500 złotych. Po chwili otrzymała wiadomość od osoby zainteresowanej kupnem urządzenia z prośbą o kontakt przez prywatną wiadomości. Następnie w trakcie korespondencji młoda ostrowczanka na prośbę fałszywego kupującego podała mu swoje dane i adres e-mail. Po czym otrzymała wiadomość z linkiem przekierowującym na stronę firmy kurierskiej celem dokonania płatności za ubezpieczenie przesyłki. Niczego nie podejrzewająca kobieta wygenerował kod blik na kwotę ponad 250 złotych. Po czym znów została poproszona o wygenerowanie drugiego kodu umożliwiającego wypłatę. Kiedy cyberprzestępca oświadczył, że obydwa kody nie działają i poprosił ją o wygenerowanie trzeciego, kobieta zorientowała się, że padła ofiarą oszustów. Łącznie straciła ponad 750 złotych.

Apelujemy, aby w kontaktach przez telefon czy Internet zachować wzmożoną czujność, szczególnie, gdy w celu realizacji transakcji osoby kupujące zachęcają nas do przekazania kodu BLIK bądź kliknięcia w przesłany przez nie link przekierowujący nas do bankowości elektronicznej celem potwierdzenia/przyjęcia płatności.


Opr. EW

Źródło:KPP Ostrowiec świętokrzyski