Dwie seniorki w Ostrowcu straciły 110 000 zł w oszustwie telefonicznym

Dwie mieszkanki Ostrowca Świętokrzyskiego przekazały oszustom łącznie 110 000 zł po rozmowach, w których sprawcy podszywali się pod członków rodziny. Sprawy zgłoszono do Komendy Powiatowej Policji w Ostrowcu Świętokrzyskim.
W miniony weekend do dwóch seniorek zadzwonili oszuści, podając się za ich wnuczki. W piątek 84-latka uwierzyła w historię o rzekomym wypadku drogowym i przekazała nieznanemu mężczyźnie ponad 10 000 zł. Następnego dnia 76-latka straciła 100 000 zł przekazując pieniądze w podobnym schemacie.
Komenda Powiatowa Policji w Ostrowcu Świętokrzyskim informuje, że sprawcy wykorzystują tzw. metodę na „wypadek i prośbę o pomoc” oraz warianty „na policjanta” i „na pracownika banku”. Schemat polega na wywołaniu presji czasu i zmuszeniu ofiary do przekazania gotówki lub podania danych bankowych.
Policja przypomina praktyczne zasady ochrony: nigdy nie przekazywać pieniędzy obcym osobom; nie podawać danych osobowych ani haseł przez telefon; nie instalować aplikacji przesyłanych przez nieznajomych; weryfikować rozmówcę dzwoniąc na znany, oficjalny numer członka rodziny lub instytucji; Policja nigdy nie prosi o przekazanie pieniędzy.
W przypadku podejrzenia oszustwa Komenda Powiatowa Policji prosi o natychmiastowe przerwanie rozmowy i kontakt pod numer alarmowy 112. Funkcjonariusze apelują też o informowanie osób starszych w rodzinie i sąsiedztwie oraz o niezwłoczne zgłaszanie prób oszustwa, by zapobiec kolejnym przestępstwom.
na podstawie: KPP w Ostrowcu Świętokrzyskim.
Autor: krystian

