Podszyli się pod pracownika banku - kobieta z Kunowa straciła 3500 zł

Fałszywy pracownik banku przekierował rozmowę do „działu technicznego” i nakazał podać kody BLIK. W efekcie 37‑latka z gminy Kunów przekazała oszustom dwa kody na łączną kwotę 3500 zł. Policja ostrzega i przypomina zasady bezpieczeństwa.
Do Komendy Powiatowej Policji w Ostrowcu Świętokrzyskim zgłosiła się 37‑letnia mieszkanka gminy Kunów, która poinformowała funkcjonariuszy, że padła ofiarą oszustwa telefonicznego. Z relacji pokrzywdzonej wynika, że rozmówca przedstawił się jako pracownik banku i twierdził, że na jej konto nastąpiło włamanie.
Mężczyzna przekierował ją do rzekomego działu technicznego. Automat głosowy nakazał podanie kodu BLIK „po usłyszeniu sygnału”. Zmanipulowana kobieta podała dwa kody BLIK. Straciła 3500 złotych.
Komenda Powiatowa Policji w Ostrowcu Świętokrzyskim apeluje o ostrożność podczas kontaktu telefonicznego z nieznajomymi. Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS, jak i nie polecają instalowania aplikacji umożliwiającej zdalny dostęp do konta.
Policja przypomina też, że oszuści potrafią wyświetlić na telefonie ofiary numer lub nazwę instytucji - np. Bank czy Policja - by uwiarygodnić kontakt. W przypadku otrzymania podejrzanego telefonu należy zweryfikować tożsamość dzwoniącej osoby i o wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.
na podstawie: Policja Ostrowiec Świętokrzyski.
Autor: krystian

