Strona internetowa to pierwszy etap związany z promocją firmy w internecie. Później wystarczy odpowiednio wypozycjonować stronę firmową w wyszukiwarce Google, aby mieć szansę na to, że będą pojawiać się nowi klienci. Pomocne w tym aspekcie mogą być strony agregujące firmy według branż, przykładem tego jest chociażby katalog firm. Należy też zadbać o to, aby firma regularnie prowadziła działania promocyjne w internecie. W jakich miejscach w sieci warto z dużą częstotliwością zareklamować własne usługi lub produkty?
Serwisy społecznościowe
Facebook jest doskonałym przykładem strony internetowej, która rozwinęła się do tego stopnia, że spełnia nie tylko funkcję związaną z kontaktem ze znajomymi. Wiele firm odnosi sukces właśnie dzięki możliwościom jakie daje serwis Facebook. Należy jednak pamiętać, że z serwisów społecznościowych korzystają w głównej mierze osoby młode i należy pod tym właśnie kątem dostosować język komunikatów reklamowych. Kolejną istotną kwestią jest to, że wpisy na profilu firmowym powinny pojawiać się regularnie – nie oznacza to, że należy bardzo często publikować cokolwiek – najbardziej optymalną opcją jest dostosowanie częstotliwości do branży firmowej. Głównym zadaniem profilu firmowego na serwisie społecznościowym jest utrzymywanie stałych relacji z osobami zainteresowanymi ofertą firmy.
Blog firmowy
Na blogu firmowym można z powodzeniem pisać na wiele tematów związanych z działalnością firmy oraz ogólnie o całej branży. Jest to też doskonałe miejsce, aby informować czytelników o tym, że wkrótce pojawi się ciekawy produkt lub usługa w ofercie i będą oni pierwszymi którzy poznają bliższe szczegóły na ten temat. Świetnym rozwiązaniem jest powiązanie bloga ze sklepem internetowym. Dzięki czemu można w łatwy sposób kierować zainteresowanych klientów bezpośrednio do miejsca w którym mogą sfinalizować zakup.