Ile kosztuje SEO?

Dobra widoczność w sieci jest w dzisiejszych czasach na wagę złota. Duża konkurencja oraz złożone algorytmy wyszukiwarek internetowych nie ułatwiają sprawy. Z pewnością zdajesz sobie z tego sprawę, jeśli jesteś posiadaczem strony internetowej. Niezbędne okazują się działania z zakresu SEO, których celem jest poprawa pozycjonowania witryny. Ile kosztuje taka usługa i co wchodzi w jej zakres? Wszystkiego dowiesz się z treści tego artykułu.

Czy opłaca się inwestować w pozycjonowanie witryny?

Biorąc pod uwagę częstotliwość przeglądania stron w wyszukiwarce Google przez Twoich potencjalnych klientów, śmiało można powiedzieć, że tak. Dlaczego odbiorcy tak często korzystają z wyszukiwarki? Powodów jest wiele – bezpośredni i szybki dostęp do informacji, możliwość sprawdzenia rzetelności firmy (między innymi dzięki opiniom wystawianych przez klientów), czy też oszczędność czasu, na przykład dzięki zakupom online. To dopiero początek listy. Aby rywalizować z konkurencją, optymalizacja SEO Twojej witryny jest niezbędna.

SEO to skrót od Search Engine Optimization, czyli optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek internetowych. Na czym to polega? To działania, które poprawiają pozycję witryny w sieci. Optymalizacja SEO pozwala między innymi na:

  • zwiększenie ruchu na stronie
  • budowanie wizerunku firmy
  • zwiększenie rozpoznawalności marki
  • rozwijanie biznesu
  • poprawę wskaźnika konwersji, który przekłada się na zysk

Ile kosztuje SEO i czy opłaca się inwestować w pozycjonowanie strony?

Co obejmuje cena za usługę SEO?

Optymalizacja SEO strony WWW to złożony proces, który wymaga wiedzy i umiejętności. Dlatego też warto skorzystać ze wsparcia specjalistów. Poniższa lista prezentuje spis działań, które powinny zostać wykonane w celu poprawnej usługi SEO:

  • audyt SEO

Audyt możesz wykonać samodzielnie lub skorzystać z pomocy. Decydując się na współpracę z agencją marketingową, np. WeNet, na wstępie możesz wykonać bezpłatny audyt SEO. Dogłębna analiza Twojej witryny pozwoli na określenie, jakie działania powinny zostać podjęte podczas optymalizacji SEO. W raporcie z przeprowadzonego audytu otrzymasz wskazówki, które mogą okazać się przydatne w przyszłości.

  • analiza słów kluczowych i konkurencji

Po wstępnej analizie witryny, specjaliści zajmą się analizą słów kluczowych. Określenie czego i jak szukają w wyszukiwarkach Twoi potencjalni klienci, pozwoli na zaplanowanie dalszej strategii SEO. Określenie najpopularniejszych wśród odbiorców słów kluczowych, a także sprawdzenie fraz konkurencji, będzie podstawą do tworzenia treści na stronę internetową. Na tym etapie, specjaliści korzystają między innymi z takich narzędzi jak Senuto oraz Ahrefs.

  • optymalizacja treści

Kolejny etap to już samo tworzenie treści. Znając słowa kluczowe, użycie ich w artykułach, opisach produktów i wpisach na bloga, pozwoli na wyższe pozycjonowanie w sieci. Wynika to z tego, że algorytmy wyszukiwarek internetowych pozycjonują wysoko wartościowe treści, które najtrafniej odpowiadają zapytaniom odbiorców.

  • optymalizacja strony pod kątem technicznym

Aspekty techniczne strony są niezwykle istotne. Twoja witryna powinna być przyjazna względem robotów wyszukiwarek, co można osiągnąć, dbając między innymi o:

  • poprawność adresów URL,
  • szybkość ładowania podstron,
  • bezpieczeństwo strony,
  • poprawność linków i przekierowań,
  • unikalność tekstów,
  • poprawność meta danych oraz nagłówków,
  • responsywność strony (dopasowanie witryny do różnego rodzaju urządzeń).
  • budowanie profilu linkowego

Poza optymalizacją strony bardzo ważnym działaniem SEO jest także budowanie profilu linkowego, inaczej link building. Proces ten polega na pozyskiwaniu bezpiecznych linków na zewnętrznych stronach internetowych. Wartościowy profil linkowy składa się z wielu odnośników do danej witryny, które zawierają się między innymi w artykułach i recenzjach.

Jak wyceniana jest usługa SEO?

Ceny usług SEO różnią się w zależności od agencji marketingowej, wiedzy i umiejętności specjalistów przeprowadzających działania na Twojej stronie oraz zakresu tej usługi. To jednak nie wszystko. Dodatkowo, na wycenę usługi SEO mogą wpłynąć także takie czynniki jak:

  • ilość podstron na Twojej witrynie
  • rodzaj strony WWW
  • ilość i rodzaj używanych narzędzi analitycznych
  • ilość publikacji w serwisie i poza nim
  • ilość zmian w witrynie
  • konkurencyjność branży
  • historia i wiek domeny

Inwestycja w SEO z pewnością będzie dobrą decyzją. Agencja marketingowa WeNet zapewni Ci cały pakiet korzyści, dzięki którym Twoja strona będzie pojawiała się na pierwszych stronach wyszukiwarek. Raz zainwestowane pieniądze zwrócą się po czasie, dzięki poprawie wskaźnika konwersji, niezależnie, czy będzie to większa sprzedaż w sklepie internetowym czy po prostu większa rozpoznawalność marki. Już dziś wejdź na Wenet.pl i skorzystaj z bezpłatnego audytu SEO, który pozwoli nakreślić, jakie działania powinny zostać podjęte w ramach poprawy widoczności Twojej witryny w Internecie.