Gmina Ostrowiec Świętokrzyski oficjalnie przekazała przy ulicy Samsonowicza teren pod budowę, wyłonionym w przetargach, realizatorom zadania na „Zaprojektowanie i wybudowanie w ramach projektu pn. „Ekologiczny transport miejski w Ostrowcu Świętokrzyskim” bazy operatora transportu publicznego wraz z infrastrukturą techniczną zlokalizowanej przy ulicy Jana Samsonowicza, budowę drogi wraz z infrastrukturą techniczną (oświetleniem, kanalizacją deszczową, kanałem technologicznym) i parkingu „Park & Ride”, wiaty „Bike & Ride” przy bazie operatora transportu publicznego oraz budowę wiaty „Bike & Ride” przy ul. Świętokrzyskiej, modernizację części oświetlenia w ciągu ulic: Sikorskiego, Rudzkiej, Ostrowieckiej, Kolonii Robotniczej, Iłżeckiej, Siennieńskiej, Alei Jana Pawła II, Sandomierskiej”.

Chodzi tu o firmę ADMA, która wzniesie nową siedzibę operatora transportu publicznego, Miejskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych, które zajmie się budową dróg dojazdowych i parkingów oraz konsorcjum firm PW „Hutnik”, „Elektrobud” i ELMA odpowiedzialnemu za modernizację oświetlenia.

To zadanie bardzo ważne nie tylko z perspektywy Ostrowca Świętokrzyskiego, ale i całego naszego regionu- uważa prezydent Jarosław Górczyński. Dzisiaj przekazujemy teren pod inwestycję, która zmieni oblicze komunikacji miejskiej w naszym mieście. Na obszarach przy ulicy Samsonowicza, które Gmina Ostrowiec Świętokrzyski wcześniej nabyła, zostanie realizowane zadanie o łącznej wartości ponad 20 milionów złotych.

Jak twierdzi włodarz Ostrowca Świętokrzyskiego przeniesienie komunikacji miejskiej w ten rejon miasta spowoduje większe zainteresowanie terenami zlokalizowanymi w pobliżu, które są również własnością samorządu.

Marian Macias, właściciel firmy ADMA, która jest głównym wykonawcą inwestycji zapowiada, że mimo przyjętych w przetargach terminów jest wstanie zrealizować zaplanowany zakres prac, aż z rocznym wyprzedzeniem.

Liczę, że bazę uda się wybudować już w drugiej połowie przyszłego roku, a nie jak wstępnie zakładano w roku 2022- przyznaje Marian Macias. Jestem już przygotowany do realizacji inwestycji, do czego zmusza nas sytuacja na rynku budowlanym, a szczególnie obowiązujące na nim ceny, które non stop szybują w górę. Gwarantuję, że powstanie tu bardzo estetyczna baza, na którą już w sierpniu tego roku liczę, iż otrzymam pozwolenie na budowę. Do końca tego roku dwa budynki winny powstać w stanie surowym, a całość realizacji zamknąć w okresie wakacji 2021 roku.

MPRD swoją dynamikę prac nad budową ciągów drogowych uzależnia od terminów opracowania projektu i uzyskania pozwoleń.

Będziemy robić wszystko, aby termin realizacji zadania skrócić, choć nie będzie to łatwe, chociażby z uwagi na przebudowę odcinka dojazdowego do Celsy Huta Ostrowiec, z którego korzystają nie tylko pracownicy zakładu, ale i kontrahenci stalowego potentata- przyznaje Krzysztof Kowalski, prezes MPRD.

Należy pamietać, że w ramach zadania „Ekologiczny transport miejski w Ostrowcu Świętokrzyskim” współfinansowanego w ramach środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020 zaplanowano jeszcze m.in. zakup nowych autobusów, wdrożenie dynamicznej informacji pasażera oraz zintegrowanego biletu miejskiego.